Novinky

Odpočinutý zamestnanec je produktívny zamestnanec. Preto sa oddychové zóny presúvajú z „nice to have“ do „must have“ výbavy pracovných interiérov. Na čo prihliadať pri ich zariaďovaní a ako spraviť z nábytku dôvod, prečo sa tešiť do kancelárie? Odpovedá Samuel Moravčík z Tuli Space.

Tulivaky sú roky synonymom domáckeho pohodlia. Odkedy ich výrobca rozšíril ponuku o kancelársky nábytok, prenáša štýlový slovenský dizajn, remeselnú kvalitu a ergonomický komfort aj na pracoviská. Nie je to len o tulivakoch, ale o celej škále premyslených interiérových riešení, ktoré sú pre zamestnancov vítanou „nabíjacou stanicou“, miestnom pre načerpanie energie či pre tímovú kolaboráciu v neformálnom prostredí, ktoré praje originálnym nápadom.  

Čo predchádzalo rozhodnutiu rozšíriť ponuku o kancelársky mobiliár a aká je myšlienka za heslom Tuli Space – unofficial offices?

Tulivaky sú aj vždy budú výborným produktom, ale cítili sme, že potenciál našej značky Tuli, ktorý vytvára tú správnu pohodu, sa dá ešte viac využiť v pracovnom prostredí. Rozhodli sme sa vytvoriť štýlový, dizajnový nábytok so zachovaním hodnôt  našej značky Tuli. Pre správne nastavenie celého konceptu sme sa spojili s úspešným dizajnérom Michalom Riabičom, ktorý pôsobil aj ako art director pre českú významnú značku Ton.

Bez prieskumu by to nešlo, preto sme navštívili významné firmy pôsobiace na našom trhu, stretávali sme sa s office managermi aj HR oddeleniami, aby sme sa dozvedeli, aký nábytok im chýba a aké sú aktuálne potreby. Na základe zhromaždených informácií a spolupráce s dizajnérom vznikol jedinečný dizajnový koncept, ktorý dnes predstavuje kompletnú kolekciu nábytku pod názvom Tuli Space. 

Naše motto „unofficial offices" odkazuje na rozhodnutie priniesť pohodu z home-office do bežného pracovného prostredia. Taktiež sme takto odpovedali na potrebu dlhodobého home officu, kedy spoločnosti nevedeli, ako prilákať zamestnancov do práce, pretože všetci už mali doma pracovné stoličky so stolom doma, porady sa konali online a nebol dôvod cestovať niekam do práce.

Aj vďaka nášmu nábytku sú zamestnanci motivovaní chodiť do práce, sadnúť si na pohodlný nábytok a znovu sa začleniť do pracovného kolektívu. Takto fungujú moderné spoločnosti, ktoré si uvedomujú dôležitosť správneho a priateľského pracovného prostredia pre svojich zamestnancov.

Aj vďaka nášmu nábytku sú zamestnanci motivovaní chodiť do práce, sadnúť si na pohodlný nábytok a znovu sa začleniť do pracovného kolektívu.“

Oddychové zóny názvom evokujú priestor, kam si poobede pôjde zamestnanec zdriemnuť, ale tých funkcií a možností využitia je nepochybne viac. Môžete nám ich priblížiť?

Vytvárame kombináciu "nice-have" a "must-have" prvkov, keďže oddychové zóny neslúžia len na oddych, ale hlavne na podporu sociálnej interakcie. Týmto spôsobom vytvárame priestor – srdce spoločnosti, ktorým sa môže pochváliť pri náboru nových zamestnancov a na sociálnych sieťach. Taktiež umožňujeme každej firme vyniknúť a odlíšiť sa na trhu.

Každá oddychová zóna je unikátna, pretože každá spoločnosť pracuje iným spôsobom. Je to postavené na požiadavkách a očakávaniach klienta, čo všetko daná oddychová zóna má splniť. Tieto priestory sa často využívajú na „micro meeting“ alebo krátke „lounchbreaky“, preto by nábytok určený do týchto zón mal byť multifunkčný. Zamestnancom táto vlastnosť nábytku umožní prispôsobiť si sedenie počas dňa podľa ich individuálnych potrieb.

Čo všetko viete ponúknuť pre zvýšenie komfortu kancelárií?

Ako výrobca sa zameriavame na vytváranie ergonomického a pohodlného sedenia. Vďaka týmto produktom vytvárame atraktívne kolaboračné zóny, menej formálne priestory pre stretnutia, ktoré sa často využívajú aj na pohovory, pretože vytvárajú správnu uvoľnenú atmosféru, ako aj kávové kútiky či lounchbreaky.

Naše produkty sa často využívajú aj v stále populárnejších mikro kanceláriách a telefónnych búdkach, pretože pomáhajú lepšej akustike v danom priestore. Okrem Tuli produktov máme v našom portfóliu aj ďalšie značky, ako napríklad Bejot, čo nám umožňuje komplexne zariadiť pracovné priestory pre našich klientov.

Na ktorý dizajnérsky kúsok ste najviac hrdý?

Sme hrdí na kompletnú kolekciu Tuli Space, našu hrdosť podčiarkuje aj nominácia na Národnú cenu za dizajn 2023.

Môj obľúbený kúsok je produkt Sofa 80, ktorý predstavuje zároveň aj nosný dizajnový prvok celej kolekcie. Výrobok je dostupný v rôznych veľkostiach, vrátane 160 cm a 200 cm, čím sa prispôsobuje rôznym potrebám zákazníkov. Som presvedčený, že o pár rokov bude toto kreslo vnímané ako ikonický kúsok dizajnového nábytku "made in Slovakia".

Stále teda platí, že ide o slovenskú výrobu, ako aj v prípade sedacích vakov Tuli?
 
Kolekcia Tuli Space je hrdým slovenským výrobkom, rovnako ako náš obľúbený produkt Tulivaky. Ako výrobca sme sa zaviazali k neustálemu vylepšovaniu a inováciám, aby sme splnili očakávania našich zákazníkov a udržali si konkurencieschopnosť na trhu.
 
Prejdime k otázkam praktickosti: Ako je riešená ergonómia a údržba TULI Space nábytku? 

Pri navrhovaní a aj samotnom prototypovaní produktov Tuli Space bola pre nás ergonómia na prvom mieste. Preto samotný proces prototypovania niektorých prvkov trval viac ako jeden rok. Naša snaha sa sústreďuje na to, aby sme poskytovali nábytok, ktorý je nielen esteticky príjemný, ale tiež funkčný a ergonomický, čím prispievame k pohodliu a produktivite v pracovnom prostredí.

Údržba je jednoduchá, pretože používame materiály, ktoré sú navrhnuté tak, aby zvládli každodenné zaobchádzanie. Naše produkty je možné čistiť a tepovať podobne ako štandardný čalúnený nábytok. Na výber máme rôzne kategórie látok, ktoré uspokoja aj náročnejšieho klienta. Naše látky sú kvalitné a odolné voči opotrebovaniu, čo zabezpečuje dlhú životnosť produktov.
 
„Ergonómia je pre nás na prvom mieste, preto proces prototypovania niektorých prvkov trval viac ako jeden rok.“

Nábytok v kanceláriách býva aj marketingovým nástrojom, rozpráva príbeh značky. Majú zamestnávatelia možnosť požadovať úpravy dizajnu tak, aby zapadol do vizuálnej identity firmy?

Samozrejme, v prípade produktu Tulivak sme schopní pripraviť samostatný dizajn potlače poťahu pre akýkoľvek model z našej kolekcie. Táto služba je súčasťou našej ponuky už dlhodobo a medzi firmami je veľmi obľúbená. Ponúka možnosť oživiť nielen kancelárske priestory, ale aj rôzne firemné podujatia, kde môže pohodlné sedenie Tulivak zohrať nielen funkčnú, ale aj marketingovú úlohu.

Produkty Tulivak s vlastným potlačou sa tiež tešia veľkej popularite ako darčeky pre zamestnancov danej spoločnosti. Týmto spôsobom môžu spoločnosti prejaviť svoju osobnosť a identitu prostredníctvom nášho nábytku, čo prispieva k vytvoreniu jedinečného a zapamätateľného pracovného prostredia.
 

Ako často odporúčate refresh oddychových zón, aby sa prostredie zamestnancom nezunovalo? 

Refresh nastáva často v rozpätí piatich rokov, keďže spoločnosti menia sídla alebo rekonštruujú svoje existujúce pracovné priestory. I keď nábytok môže vydržať aj viac rokov, je dôležité, aby spoločnosť ostala na trhu stále viditeľná a rozpoznateľná.

Redizajn interiéru predstavuje vhodnú príležitosť pre zaujatie pracovného trhu a prilákanie nových talentov. Zároveň však predstavuje aj šancu udržať si svojich zamestnancov na dlhodobé obdobie. V dnešnej dobe je totiž dobre zariadený pracovný priestor jedným z najatraktívnejších benefitov na trhu práce.

„Redizajn interiéru predstavuje vhodnú príležitosť pre zaujatie pracovného trhu a prilákanie nových talentov.“

Moderný a esteticky príjemný office má pozitívny vplyv na produktivitu, kreativitu a spokojnosť zamestnancov. Krásne pracovné prostredie je preto dôležitým faktorom, ktorý podporuje lojalitu a angažovanosť zamestnancov, a tým prispieva k dlhodobému úspechu a rastu spoločnosti.

Novinky Späť
ďalšie články, ktoré by sa vám mohli páčiť